שוק המחשוב הארגוני מוערך בהיקף של 58.32 ביליון דולרים ב-2021 ואמור להגיע להיקף של 79.7 ביליון דולרים ב-2026. מקור
שינויים טכנולוגיים תכופים מהווים הזדמנויות חוזרות ונישנות ליזמים המנצלים יכולות חדשות לשם רענון יישומים קיימים או הצגת יישומים חדשים. מאידך, השוק מאד תחרותי ונדרש להשקעות משמעותיות הן בתחומי הפיתוח והן בתחומי השיווק והמכירות. מומלץ מאד להתייעץ עם גורמים המכירים את השוק ולהימנע מטעויות ככל האפשר הגורמות לאיבוד פוקוס, משאבים ואנרגיה.
להלן מספר תובנות המתבססות על ניסיון רב שנים בפעילות והיכרות עם שוק המחשוב הארגוני:
- בצעו סקר שוק מקיף, אין טעם לפתח פתרון שאין בו חדשנות/יתרון יחסי.
- התמקדו בפתרון תוכנה עצמו ולא בניסיון לבצע את הפרויקטים ולפתח סביבות שאינן קשורות לפתרון עצמו. ההצלחה תגיע מפתרון תוכנה ממוקד, בעל גבולות גזרה ברורים עם עומק פונקציונאלי רחב ככל האפשר.
- מהרו להשיג את הלקוח הראשון. קשה עד בלתי אפשרי לפתח פתרון ללא קבלת משוב מהשטח. זכרו את הלקוח הראשון הכי קשה לרכוש. עם זאת תקפידו על גבולות הגזרה של הפתרון גם בהתקנה הראשונה במידת האפשר.
- אתרו שותפי יישום ואל תכנסו לפרויקטים של הטמעה. מצאו שותפי יישום הפועלים בגזרות מקבילות, אשר פועלים אצל לקוחות הנדרשים להרחבת הפונקציונאליות כפי שמוצע על ידכם.
- נסו לייצר את המעגלים הבאים: בפיתוח – סביבת הפתרון שלכם, סביבת התאמות ואינטגרציה למיישם, יכולת אספקת מהדורות ללא פגיעה בשינויים שבוצעו באתרי הלקוח. בשירות: תמיכה בגורם המיישם, התומך מצידו באנשי הקשר מטעם הלקוח.
- נצלו במידת האפשר את ה-Market Place של פתרונות מקובלים כגון: Salesforce, SAP ועוד.
- תקפידו על תוכנית עבודה הן בפעילות הפיתוח והן בפעילות המכירות ובדקו את עצמכם. הזמן לא מחכה לאף אחד וגם לא לכם.
- הקפידו על: הסכם מייסדים, גיוס במידת האפשר, הסכמי רישוי ותחזוקה, תיעוד.
- צמצמו בהוצאות בלתי מחוייבות, השקיעו כמה שיותר בפתרון עצמו, דאגו לתזרים חודשים קדימה, נסו לא להיות מופתעים. יהיו מספיק "דרמות" גם ככה.
- אל תמכרו את עצמכם בזול ותכנסו לשותפיות רק בכדי ל"הרוויח זמן". שותפים שאין להם יתרון יחסי משמעותי של הגברת המכירות שלכם, יהוו במקרים רבים גורם מעכב החלטות ומדכא יוזמות.
בהצלחה !
כותב המאמר: שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG
ליצירת קשר: Shmuel.merdler@erp.org.il